Saturday

Rumah bujang bila kemas memang nampak cantik

Lama betul aku tak update,  ye lah lepa cyti tiga hari dan naik pulak bulan ogos ni,  job bertambah2 weyehhh.

Mula aku rasa macam nak menangis, aku duduk kat penjuru rumah tu sambil menjerit2. Akuuuu tension,  aku tension!!!
Arghhhh tu bukan semangat pejuang.  Bengong kalo aku give up sekrg,  kesian kat moop aku nanti.

Aku dah dapat semngat baru.

Ok lah aku tak nk membebel weyehh,  aku sedaya upaya untuk buat report kerja ni supaya aku puas berkongsi cerita dengan korang,  ingatt aku sebagai cleaner ni tak de test ke.  Ko taw,  sepnjang aku kerja ni,  client aku semua orang yang berduitt,  rumah pown sejuta,  nak msuk siap body checking,  ko rasaa. Uhhuuu.

Aku start dengan perasaan gunbira.

Kerja kena happy,  kalo tak happy susah,  susah yg mcm ne??  Entahh jawab la sendiri. Aku start dgn report,  utk hari sabtu, cerita yg sebelum ni aku malas nak update,  tapi ikutkan memang minggu ni rumah bujang kott.

Masuk hari ni,  dah rumah ketiga aku cuci rumah bujang, aku tak nak membebel lah,  beza rumah bujng dgn berkeluarga ni ketara.  Kikiki.  Ehhh beragamnm, yang bujang ni bilik air,  masyallah.  Tapi yang keluarga pown ada gakk. Ehh tapi apa bezaa erk.  Aku tak lah story pjg. Aku nk pendekkan jer,  rumah kali ni dapat rumah bujang,  simple jer,  tak crowded, mudah nak bersihkan,  aku pun tak serabutt.  Lepas tu tak tension pown,  aku dapat siapkan lebihh awal,  3 jam jer taw.  Kiki hebatt tak aku.

Okk lahh bye,  tunggu aku tulis tip2 bersihkan rumah taw.  Lps tu aku nak bukukan,  mana taw korang nak dengar cerita aku...

Yang kat bawah ni gambr yang aku ambik,  sebagai kenangan,  untuk perkongsian, jgn copy taw.













No comments:

Post a Comment