Thursday

Aku kerja cuci rumah, hati tetap happy,

Hari ni dapat satu job, customer mintak 2 jam je. Rumah customer pulak tak jauh area Petaling jaya gak.

Mcm biasa sebelum nak gi servis rumah ni,  aku akan prepred awal2 apa2 yg patut. Mmg sepatutnya Tuan rumah sediakan semuanya,  Aku pulak bersedia dripada tenaga dan mentel. Ehhh mcm pelik pulak,  tak de kaitan dengan mentel #betulkeakuejatu. Kerja bersih rumah kena gak ada kebijakkannya,  kalo tak memng tk siap2.

Hari ni aku dapat 1 job je.

Rezeki namanya tu,  rumah banglow kena bersih dalam masa 2 jam. Arghhhhhhhh. Ko gila ke hapehhhh.  4 Room + 3 toilet.  Dupdapdupdap.  Tu belum masuk dapurr yang berminyakkk #berdakihitam, lepas tu ruang tamu pulakk.  Mak toolong aku!! !!

Sabo2, ingat pesan mak!! Kerja adalah ibadah.  Aku dan Mop,  Pasti bolehhh licin. Yeahhhh.

Ada tip dan strategi yang aku pakai supaya masa bersihkan rumah tu digunakan sepenuhnya. 2 Jam jer,  dah macam paper BM exam spm pulak.  Kehkehkeh.

Aku tetap gumbira asal aku dapat melepaskan rasa tension dengan mengemas dan membersihhkan rumahh orang.

Hari ni aku malas nak story gila2 pasal perjalanan aku ke rumah customer,  sebab sekangkang kera jer, 15 minit,  daripada rumah aku.  Jadi broooom brooom,  belum habis hilang bau kentut dah sampai. Buakkkkk!!!

Hari ni khamiss kena balikk cecepat, bolehh baca yasinn kat masjid lepas tu dapatt makan nasikk lomakk sebunggkuss. Kiki.

Ok lah tu jer report hari ni. Aku dan mop,  layann je asalkan licinnn. Yunkkk bersih2 kasi2 wangi.

Pakcu cleaning servis
Aku snap gambar kat luar je,  sebab private, biasalah customer aku memang vvip. Kat PJ berdekatan PPUM. 

No comments:

Post a Comment